Man kan nemt komme til at undervurdere børn og deres intelligens, men mange gange har de bedre styr på tingene, end vi tror. For i dag kan de jo med et par enkelte klik få adgang til stort set alle informationer på nettet, og de er næsten bedre til at håndtere teknologi end voksne.
Denne fiktive og sjove historie handler om en dreng, der fik nok af sin lærers svar – og valgte at give hende et stort chok!
Jeg må erkende, at det er både sjovt og smart!
Jeg fandt denne frække vits på nettet for et par dage siden, og var ganske enkelt nødt til at dele den med jer. For som man siger – delt glæde er dobbelt glæde!
Dansktimen var i fuld gang i 2B på den lille skole i Aabenraa. Lærerinden var fast besluttet på, at eleverne skulle øve deres fantasi, så hun stikker sin hånd ned i tasken og siger:
– I min hånd har jeg en rund genstand med masser af kerner. Hvad kan det være?
Lille Lisa rækker hånden op og svarer:
– Et æble!
– Nej! Men det kunne det sagtens have været, siger læreren. Men det er en pære!
Lærerinden roder videre i tasken og siger:
– Nu holder jeg en rund ting i hånden, men med noget der ligner en sten indeni. Hvad kan det være?
Lille Martin får lov til at svare:
– En blomme!
– Nej! Men det kunne det sagtens have været, siger lærerinden. Men det er en fersken!
Lille Lars, klassens ballademager, sidder helt nede bag i klassen og rækker nu hånden op.
– Ja, Lars?
– Må jeg gerne stille et spørgsmål, frøken?
“Hvor er det godt, at han har lyst til at deltage i denne øvelse”, tænker lærerinden.
– Selvfølgelig, Lars! Hvad vil du spørge om?
– Lige nu har jeg højre hånd i lommen. Jeg har fat i en aflang og hård ting – og under den dingler der et par runde genstande. Hvad kan det være?!
– Men Lars, råber læreren! Sådan noget må du ikke sige! Det er for ulækkert!
– Nej. Det kunne det sagtens have været, svarer Lars kækt. Men det er en blyant og to viskelædre.
Tøv ikke med at dele vitsen, hvis den gav dig et smil på læben!