Har du nogensinde set en reklame og tænkt, at “nu er det gået for langt?”
Det har jeg. Mange virksomheder inden for mode- og skønhedsbranchen overdriver virkelig til det yderste, når de forsøger at få os til at købe deres produkter. Jeg forstår selvfølgelig godt, at de er nødt til at være meget offensive for at øge salget af deres produkter, men nogle gange bliver det næsten for meget.
Jeg har flere gange reageret på et helt almindeligt tøjmærke, som har valgt at bruge seksuelle undertoner (eller overtoner!) til at reklamere for deres produkter. Der er selvfølgelig en tanke bag det her, og det virker til at fungere, men forhåbentlig er der også mange, som er i stand til at gennemskue det hele.
For et stykke tid siden valgte Beginning Boutique, der blandt andet sælger undertøj og bikinier, at offentliggøre et billede på Instagram, som fik tusindvis til at reagere stærkt. Det var en reklame for en bikini – og på billedet sad en kvinde meget dristigt og udfordrende.
Man kunne se store dele af hendes nedre regioner, som man siger – og de fleste kan nok blive enige om, at reklamen havde seksuelle overtoner. Det mente en stor del af firmaets følgere også.
En, der reagerede kraftigt, var bloggeren og moren Laura.
Hun skriver under navnet “Knee Deep in Life” og valgte i et indlæg at kritisere firmaets billede af den unge og letpåklædte kvinde. Med andre ord mente mange, at man i dette tilfælde tog det for langt for at markedsføre sine produkter.
Mange af Lauras følgere opfordrede hende til at købe den sexede bikini og prøve den for at se, om den ville sidde lige så godt som i reklamen. Men i stedet valgte moren at lave sin egen variant.
Hun valgte lignende farver og samme stil, men brugte tøj, som hun allerede havde i hjemmet, da hun nægtede at betale 60 dollars, hvilket svarer til cirka 400 kroner, til det kritiserede firma.
Og slutresultatet på Laruas kopi af reklamen er virkelig genialt!
Laura tænkte efterfølgende, at hendes hjemmelavede bikini afslørede lidt for meget af de mere private dele, så for en sikkerheds skyld valgte hun at bruge “overraskede” emojis til at dække de mere intime detaljer.
Efter offentliggørelsen af det langt mere virkelighedstro billede modtog Laura mange hyldester på sin blog.
“Du er en fantastisk kvinde!”, skriver en læser.
“Jeg elsker det her! Det reddede min aften”, mener en anden.
“Jeg så først reklamen og herefter den her variant, og jeg tisser næsten i bukserne af grin”, siger en anden.
Jeg synes, at morens billede var helt genialt! Tryk nu på del-knappen, hvis du er enig og vil hylde Laura for dette fantastiske initiativ!