Det er virkelig skønt at rejse på ferie. Man kommer lidt væk fra hverdagen derhjemme og får mulighed for at opleve noget nyt. Spise god mad og solbade uden stress med sine nære – det er opskriften på den perfekte ferie!
Men samtidig skal meget gå op i en højere enhed, før ferien bliver helt perfekt. Hvis hotellet ikke har den lovede standard, eller hvis flyet er voldsomt forsinket, bliver man skuffet.
Der skal dog meget til at indgive en officiel klage, ofte vælger man bare aldrig at rejse med det pågældende flyselskab eller bo på samme hotel næste gang.
Men der er dog en bestemt gruppe mennesker, som klager over stort set alt, og her har vi samlet 19 af de allerværste brokrøve med de vildeste klager.
Klagerne er oversat fra engelsk til dansk, og er modtaget af rejsebureauer og arrangører fra utilfredse rejsende.
1. Vi rejste på ferie til Spanien og havde store problemer med taxachaufførerne, fordi de alle var spaniere.
2. Vi bestilte en udflugt til et vandland, men ingen havde fortalt os, at vi skulle medbringe vores eget badetøj og håndklæder. Vi antog det var inkluderet i prisen!
”For meget sand på stranden”
3. Der var for meget sand på stranden. Vi måtte vaske alt, da vi kom tilbage på hotelværelset.
4. Jeg synes, at man i brochuren skal forklare, at de lokale butikker ikke sælger rigtige kager, såsom peberkager. Hvad skal man nu spise til sin eftermiddagskaffe?
5. Vejene var så dårlige, at vi ikke kunne læse guidebogen på vej til hotellet. Det gjorde, at vi ikke havde stor nok kendskab til området, hvilket ellers ville have gjort vores rejse meget bedre.
6. Under min rejse til Goa i Indien fik jeg kvalme, da jeg opdagede, at næsten alle restauranter serverer curry. Jeg kan ikke lide stærk mad!
7. Min mand og jeg bookede et værelse med to senge, men blev indkvarteret på et værelse med en dobbeltseng. Jeg holder jer nu ansvarlige for, at jeg er gravid – hvilket ikke ville være sket, hvis vi havde fået det værelse, vi havde booket.
”Der var fisk i vandet”
8. Receptionisten på hotellet blev irriteret, da vi mistede vores tredje nøgle. Det synes jeg er dårlig service.
9. Vi syntes ikke, at sandet var som sandet i brochuren. Sandet så hvidt ud i brochuren. Men i virkeligheden var det mere gult.
10. Det er dovent af butiksejerne i Puerto Vallarta at holde lukket om eftermiddagen. Jeg skulle ofte købe noget under siestaen – den burde forbydes!
11. Ingen havde fortalt os, at der var fisk i vandet. Vores børn blev virkelig bange!
12. Det tog os 9 timer at flyve fra Jamaica til England. Det tog kun 3 timer for amerikanerne at komme hjem. Det er uretfærdigt.
”Der stod intet om myg i brochuren”
13. Jeg sammenlignede vores 1-værelses ferielejlighed med vores venners 3-værelses ferielejlighed – og vores var langt mindre.
14. Det fremgik af brochuren, at der ikke var frisør på hotellet. Vi er tre frisørelever – må vi godt bo på hotellet?
15. Det er jeres pligt som rejsearrangør at informere om højlydte gæster før rejsen.
16. Jeg blev stukket af en myg og fik udslæt. Der stod slet intet om myg i brochuren.
”Ingen aircondition udendørs”
17. Det burde være forbudt at solbade topløs på stranden. Det var meget distraherende for min mand, der bare gerne ville nyde stranden.
18. Der var mange spaniere på stedet. Receptionisten talte spansk og maden var spansk. Ingen havde informeret os om, at der ville være så mange udlændinge der.
19. Vi var nødt til at stå i kø udendørs for at komme med båden – og der var ingen aircondition.
Tryk nu på del-knappen, hvis disse klager gav dig et smil på læben!
Kilde: Thomas Vacations, Association of British Travel Agents, Viralking, Lajkat.