Når man har betalt i dyre domme for en ferierejse, vil man selvfølgelig gerne, at det hele går op i en højere enhed. Derfor er det også naturligt, at man bliver skuffet, hvis hotellet, flyrejsen eller området, hvor man bor, ikke lever op til forventningerne.
Samtidig er der også masser af brokrøve her i verden – og nogle bør måske bruge tid til at tænke det hele lidt igennem, før de begynder at skrige og råbe. For at klage over alt er sjældent løsningen på en vellykket ferie.
Og hvis man nu skal brokke sig, er det vigtigt at rette kritikken i den rigtige retning. Hvis skyld er det egentlig? Hvem har ansvaret? Hvem kan gøre noget ved situationen? Den sunde fornuft mister mange, når vreden tager over. Men det kan dog komme til udtryk på mange sjove måder!
Derfor har vi samlet en liste bestående af 21 helt utrolige klager, oversat til dansk, som er blevet indsendt til rejseselskaber og arrangerer fra utilfredse rejsende. Jeg kan ikke lade være med at grine! Folk er ikke rigtig kloge!
1. Vi var på ferie i Spanien, og havde problemer med samtlige taxachauffører, eftersom alle var spaniere..
2. Vi bestilte en udflugt til et vandland, men ingen havde fortalt os, at vi var nødt til at medbringe badetøj og håndklæder. Vi antog, det var inkluderet i prisen.
3. Stranden havde for meget sand. Vi var nødt til at vaske alt, da vi kom tilbage på vores værelse.
4. Selvom om det stod i brochuren, at køkkenet var fuldt udstyret, var der ingen æggedeler..
5. Jeg synes, at man i brochuren burde forklare, at de lokale supermarkeder ikke sælger rigtige kager, såsom honningkager. Hvad skal man nu have til eftermiddagskaffen?
6. Vejene var så ujævne, at vi ikke kunne læse guidebogen på vej til hotellet. Dette betød, at vi ikke havde den viden, som ville have gjort vores rejse meget sjovere.
7. Under min rejse til Goa i Indien blev jeg frastødt, da jeg fandt ud af, at næsten alle restauranter serverer curry. Jeg kan ikke lide stærk mad!
8. Mig og min forlovede havde reserveret et værelse med to senge, men blev anbragt på et værelse med en dobbeltseng. Jeg holder jer nu ansvarlige for, at jeg er gravid, hvilket ikke ville være sket, hvis vi havde fået det værelse, vi havde reserveret.
9. Den ene dag var det for varmt i poolen. Dagen efter var det for koldt. Kan de ikke fikse det problem?
10. Receptionisten på hotellet blev irriteret, da vi mistede vores nøgle for tredje gang. Det synes jeg er dårlig service.
11. Vi mente ikke, at sandet så ud som sandet i brochuren. Sandet så hvidere ud. I virkeligheden var sandet lidt mere gult..
12. Det er dovent af butiksejerne i Puerto Vallarta at lukke om eftermiddagen. Jeg har ofte brug for at købe noget under siestaen, den burde forbydes!
13. Ingen havde fortalt, at der var fisk i vandet. Vores børn blev rædselsslagne!
14. Det tog os ni timer at flyve fra Jamaica til England. Men det tog kun tre timer for amerikanerne at flyve hjem. Det er faktisk uretfærdigt.
15. Jeg sammenlignede vores et-værelses ferielejlighed med vores venners tre-værelses ferielejlighed, og vores var betydeligt mindre.
16. I brochuren stod der “ingen frisører på hotellet”. Vi er tre frisører under uddannelse, er det okay at vi bor på hotellet?
17. Der er jeres pligt som rejsearrangører at informere om støjende eller uregerlige gæster før rejsen!
18. Jeg blev stukket af en myg. Der stod slet intet om myg i brochuren!
19. Det burde slet ikke være tilladt at solbade topløs på stranden. Det var meget distraherende for min mand, som bare gerne ville slappe af.
20. Der var så mange spaniere overalt. Receptionisten talte spansk, og maden var spansk. Ingen havde fortalt os, at der ville være så mange udlændinge til stede.
21. Vi var nødt til at stå i kø udenfor for at komme med båden, og der var ingen aircondition.
Kilde: Thomas Vacations, Association of British Travel Agents, Viralking, Lajkat.
DEL disse klager med dine ferieelskende venner, så de også kan få sig et godt grin!